This website uses cookies to manage authentication, navigation, and other functions. By using our website, you agree that we can place these types of cookies on your device.

View e-Privacy Directive Documents

You have declined cookies. This decision can be reversed.

You have allowed cookies to be placed on your computer. This decision can be reversed.

Zespół Szkół ogólnokształcących nr 3

20170601 113921

W ostanim dniu maja klasa 2a gimnazjum wraz z wychowawcą, p. Marzanną Sochą oraz p. Barbarą Sypień wybrała się na trzydniową wycieczkę w Góry Świętokrzyskie.
Na początek zwiedziliśmy Szydłówmałe miasteczko zachwycające zachowanymi do dziś murami miejskimi z Bramą Krakowską, po przekroczeniu których przenieśliśmy  się w czasy panowania królów polskich, w Skarbczyku na własne oczy zobaczymyliśmy średniowieczną salę tortur. Dowiedzieliśmy się się gdzie legendarny Zbój Szydło ukrywał swoje skarby.

Następnie pojechaliśmy do Kurozwęków, znanych z hodowli bizonów amerykańskich, które spotkaliśmy w trakcie BIZON SAFARI. Pałacowe lochy pokazały nam gdzie ukrywał się legendarny Popiel....

Drugi dzień wycieczki spędziliśmy na szlakach górskich. Zaczęliśmy od Świętej Katarzyny, gdzie  zwiedziliśmy kościół i klasztor bernardynek, kapliczkę Stefana Żeromskiego, źródełko Św. Franciszka oraz zdobyliśmy najwyższy szczyt  Gór ŚwiętokrzyskichŁYSICĘ.
Po zejściu z Łysicy udaliśmy się na Święty Krzyż, a stamtąd na Łysą Górę.

Trzeci dzień zaczęliśmy od zwiedzania Jaskinii Raj – malowniczej, krasowej z piękną szatą naciekową, a zakończyliśmy spacerem po Kielcach, w trakcie którego obejrzeliśmy m.in. Kadzielnię - najpiękniejszy były kamieniołom w Polsce i przeszliśmy najpiękniejszym deptakiem - ulicą Sienkiewicza.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do Sosnowca.